تو که می دانی...

 

 

تو که می‌دانی، همه ندانند، لااقل تو که می‌دانی!

من می‌توانم از طنین یکی ترانه‌ی ساده

گریه بچینم.

من شاعرترینم!

تو که می‌دانی، همه ندانند، لااقل تو که می‌دانی!

من می‌توانم از اندامِ استعاره، حتی

پیراهنی برای

بابونه و ارغنون بدوزم.

من شاعرترینم!

تو که می‌دانی، همه ندانند، لااقل تو که می‌دانی!

من می‌توانم از آوایِ مبهم واژه

سطوری از دفاتر دریا بیاورم.

من شاعرترینم.

اما همه نمی‌دانند!

اما زبانِ ستاره، همین گفتگوی کوچه و آدمی‌ست.

اما زبان ساده‌ی ما، همین تکلم یقین و یگانگی‌ست.

مگر زلالی آب از برهنگی باران نیست؟

تو که می‌دانی! بیا کمی شبیه باران باشیم.

 

سید علی صالحی

 

 

نظرات 39 + ارسال نظر
نیلوفر شنبه 21 آذر 1394 ساعت 15:22 http://nafasi76.blogfa.com

ﺣﺲ ﻗﺸﻨﮕﯿﻪ
ﯾﮑﯽ ﻧﮕﺮﺍﻧﺖ ﺑﺎﺷﻪ،
ﯾﮑﯽ ﺑﺘﺮﺳﻪ ﺍﺯ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﯾﻪ ﺭﻭﺯ ﺍﺯ ﺩﺳﺘﺖ ﺑﺪﻩ.
ﺳﻌﯽ ﮐﻨﻪ ﻧﺎﺭﺍﺣﺘﺖ ﻧﮑﻨﻪ،
ﺣﺲ ﻗﺸﻨﮕﯿﻪ …
ﻭﻗﺘﯽ ﺍﺯﺵ ﺟﺪﺍ ﻣﯿﺸﯽ:ﺍﺱ ﺍﻡ ﺍﺱ ﺑﺪﻩ
ﻋﺰﯾﺰ ﺩﻟﻢ ﺭﺳﯿﺪ؟
ﻗﺸﻨﮕﻪ: ﯾﻬﻮ ﺑﻐﻠﺖ ﮐﻨﻪ،
ﯾﻬﻮ . . . ﺗﻮ ﯼ ﺟﻤﻊ .. ﺩﺭ ﮔﻮﺷﺖ ﺑﮕﻪ ﺩﻭﺳﺖ ﺩﺍﺭﻡ،
ﺑﮕﻪ ﮐﻪ ﺣﻮﺍﺳﻢ ﺑﻬﺖ ﻫﺴﺖ.
ﺣﺲ ﻗﺸﻨﮕﯿﻪ ﺍﺯﺕ ﺣﻤﺎﯾﺖ ﮐﻨﻪ،ﻭﻗﺘﯽ ﺣﻖ ﺑﺎ ﺗﻮ ﻧﯿﺴﺖ …
ﺁﺭﻩ …
ﺩﻭﺳﺖ ﺩﺍﺷﺘﻦ ﻫﻤﯿﺸﻪ ﺯﯾﺒﺎﺳﺖ!!!...............

[ بدون نام ] شنبه 21 آذر 1394 ساعت 15:21

دیگه نمیدونم چی بنویسم.فقط میدونم بازم دلم گرفته،اصلا من کیم؟؟همونی که هیچ وقت نمیخوادعوض بشه ،همون که همه کنارش خوشن ولی خودش دلش یه دنیادرده ،همونی که سایه بی کسیای خیلیا بود ولی هیشکی سایه خودش نشد همونی که مهمون اشکای دیگران بود ولی هیشکی بغض خودشوندید،همونی که فکرمیکنی سختم هیچی منونمیشکنه ولی نمیدونستی که بایه تلنگرمیشکنم،همونی که همش مواظبه هیچکسی ازش ناراحت نشه،همونیم که خیلی حرفاتودلشه ولی بازسکوتوترجیح میدم .همیشه مهربون وصمیمی میخندم،همیشه باهمه صادق هستم،کوه دردم، خسته ام ولی بازمیخندم،شکست خوردم ازهمه لحاظ، دیگه نمیتونم بخندم،آره قلبم شکسته،خیلی دردبدیه،این درد عجب منوسوزونده،بین موندن ورفتن ،سخته،سخته ندونی کدومو انتخاب کنی رفتن یاموندن،دوراهی بدیه،خداکنم هیچکس تودوراهی نباشه.ازدست خودم شاکیم،ازاینکه همش باید اونی باشم که قلبم میگه،ازاینکه یه بار نشد دلم راضی باشه که یه کاری روکه من میخوام انجام بشه،ازاینکه همش بگم خداخدا ولی باز مجبوربه سکوت بشم،بدجوری دلم گرفته،ولی باید باورکنم این......خدا مث همیشه هواموداشته باش میدونی تنهاپناه بی کسیامی



راستی خدا"دلم هوای دیروز را کرده،هوای روزهای کودکی رادلم میخواهد مثل دیروز قاصدکی بردارم،آرزوهایم را به دستش بسپارم تا برای تو بیاورد،دلم میخواهد دفتر مشقم را باز کنم و دوباره تمرین کنم،الفبای زندگی رامیخواهم خط خطی کنم تمام آن روزهایی که دل شکستم و دلم را شکستند،دلم میخواهد این بار اگر معلم گفت در دفتر نقاشی تان،هر چه میخواهید بکشید،این بار تنها و تنها نردبانی بکشم به سوی تودلم میخواهد این بار اگر گلی را دیدم،آن را نچینم چون گل بی وفاست.دلم میخواهد ...اما... می شود باز هم کودک شد؟؟؟؟..........

فهیمه جمعه 20 آذر 1394 ساعت 22:35 http://atrinadalan.blogfa.com/

آترین آدالان بار دیگر با گروه چپ کوک

در دو کنسرت همکاری میکند,

خانه ی هنرمندان امسال شب یلدا

میزبان گروه چپ کوک با همکاری این خواننده میباشد.

آپم

نیلوفر جمعه 20 آذر 1394 ساعت 16:03 http://nafasi76.blogfa.com

برای تصاحبت نمی جنگم!

احاطه نمیکنم تا مال من شوی!

با رقیبان نمی جنگم!

زیرا: عشق تملک نیست"تعلق"است!

ولی اگر بیایی و بمانی!

برای با تو بودن با دنیا می جنگم...

نیلوفر جمعه 20 آذر 1394 ساعت 16:02 http://nafasi76.blogfa.com

مرا آرام بخوانید.....
تمام نوشته هایم از خـــــــســــــــتــــــــگـــــــی درد میکند. . .
تنهایـــــــــی
شاهکاری میسازد به نامِ دیوانــــــــــگی ...!
و من این شاهکــــارِ را به قیمتِ همهٔ فصلهایِ قشنگِ زندگیم خرید ام...
تو هر چه میخواهـــــــــی مـــــــرا بخوان....
دیوانـــــه، خودخــــواه، ، بی احساس....
نمیــــفروشــــــــم تنهایی ام را...!!!
این روزها دلم اصرار دارد فریاد بزند؛
اما .
❤️

نیلوفر جمعه 20 آذر 1394 ساعت 16:02 http://nafasi76.blogfa.com

- عشق...؟! نه!
+ آره! عشق! تو عاشقش شدی!
- نه! با خودم عهد کرده بودم عاشقش نشم!
+ دست خودت نیس که دختر! فقط این مدت خودتو کنترل می کردی... حالا که نیست، از کنترلت خارج شده...
- نه...
فقط یه دوست داشتن شدیده...
دوست داشتنی که با هیچکی تجربش نکرده بودم...
+ هـمم...
- ینی هیچوقت برنمیگرده...؟! واسه همیشه رفت...؟!
+ امـم... نمیدونم، بهش امیدوار نباش...
راستش میدونی چیه؟ برگرده ام نمیذارم باهاش باشی! لیاقت تو بهترینان، کی بود اون یارو...!
- هیچوقت اینقدر که به چشم من اومد به چشم هیچکس نیومد...
+ میدونی چرا؟(خنده)
چون توی احمق دوست داری بهت بی محلی شه، جنبه نداری تحویلت بگیرن!
- چون...
چون تا به حال هیچکس با من اونطوری رفتار نکرده بود... شاید جذب همینش شدم...
+ یه چیزی مونده تو دلم...
- چی؟؟ چیزی شده؟
+ امم... نمیدونم گفتنش درسته یا نه...
- بگو... خواهش می کنم.
+ آخه... چجوری بگم...
اون... اون الان با یکی دیگس...
- :) ... هه
+ هی!!! بیخیال! خواستم بدونی که منتظرش نمونی... از فکرش بیای بیرون...
- ینی به همین زودی یکی اومد جام؟!! (خنده)
+ اون با هیچکی نمی تونه بمونه... چه با تو، چه با اون...
- ... (سکوت)
+ میدونم سخته... میدونم... ولی تو که نباید کم بیاری دختر!
- اینم جواب تک پری... :)
+ یه نفر که نباید تو رو عوض کنه! آدما با هم فرق دارن گل من...
- (بغض) حسی که بهش داشتم به کنار...
تعجبم از اینه که! آدما چقدر زود رنگ عوض می کنن...
چقدر زود غریبه می شن...
ترس میندازن تو وجودت... ترس از ورود به هر رابطه ای... با یه آدم جدید... یه زندگی جدید...
به نظرت
تاوان این کارشونو پس میدن...؟
+ نمیدونم... واقعاً نمیدونم...
امیدوارم که پس بدن!
- ... (سکوت)
+ پاشو...
پاشو صورتتو بشور که اون آدم ارزش یه قطره اشکم نداره...

نیلوفر جمعه 20 آذر 1394 ساعت 16:02 http://nafasi76.blogfa.com

بعضی حرفا هست تو دلت که؛
جمع میشه...
جمع میشه...
جمع میشه...
همه رو که باهم میگی جنگ میشه!!

maziyar جمعه 20 آذر 1394 ساعت 11:48 http://maziyar151.blogfa.com

هر روز که می‌گذرد

تکه‌تکه‌ام می‌کند


می‌نشینم

تکه‌های خودم را جمع می‌کنم

کنار هم می‌چینم

می‌بینم تکه‌ای گم شده


هر روز که می‌گذرد

سبک‌تر می‌شوم


زمانی اگر

تکه‌های گم‌شده را پیدا کردی

کنار هم بچین

او باید من باشم

باقی پازل بی‌معنایی بود

که در آن

بازیگر و بازیچه را

از هم نمی‌شناختی


نیلوفر پنج‌شنبه 19 آذر 1394 ساعت 13:36 http://niloofar1013.blogfa.com

لایـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــک

لایک به حضورت عزیزم

کوچه های باران خورد چهارشنبه 18 آذر 1394 ساعت 17:50 http://sobhbabaran.blogfa.com

هر کس که خداوند براى او خیر بخواهد، دوستى شایسته نصیب وى خواهد نمود.
پیامبر اکرم (ص)

ثروت، انباشته نمى گردد مگر با یکى از پنج خصلت:
بخیل بودن، آرزوى طول و دراز داشتن، حریص بر دنیا بودن، قطع صله رحم کردن، آخرت را فداى دنیا کردن.
امام رضا(ع)

رحلت پیامبر اکرم (ص) وشهادت امام رضا (ع)به دوستداران اهل بیت تسلیت عرض
می نمایم .

همچنین عرض تسلیت خدمت شما...

نارنجی چهارشنبه 18 آذر 1394 ساعت 13:38 http://mahvasetarehman.blogfa.com/

مستی را گرفتند و ___





مرا حَـد زدند





تنها به جــــرم





نوشتن از چشمـهای تــــــو

سلام دوست خوبم روز بخیر
نیستین[گل][گل]

سلام و تشکر

نیلوفر چهارشنبه 18 آذر 1394 ساعت 11:49 http://nafasi76.blogfa.com

دمی به باغ نرفتیم تا بهار گذشت

ز عشق خاطره ای ماند و چون غبار گذشت



هنوز چشم به راهم که باز می گردی

تمام زندگی من در انتظار گذشت



پس از تو زمزمۀ عاشقانه شد خاموش

و لحظه ها همه با چشم اشکبار گذشت



دلم چو کلبۀ متروک و سرد، خالی ماند

چها که بر سر این باغ بی بهار گذشت



طنین گریۀ من در سکوت می پیچد

مرا پناه بده، کار من ز کار گذشت

نیلوفر چهارشنبه 18 آذر 1394 ساعت 11:48 http://nafasi76.blogfa.com

تو را گم می کنم هر روز و پیدا می کنم هر شب
بدینسان خوابها را با تو زیبا می کنم هر شب
تبی این کاه را، چون کوه سنگین می کند آنگاه
چه آتشها که در این کوه برپا می کنم هر شب
تماشایی است پیچ و تاب آتش ها ،خوشا بر من
که پیچ و تاب آتش را تماشا می کنم هر شب
مرا یک شب تحمل کن که تا باور کنی ای دوست
چگونه با جنون خود مدارا می کنم هر شب
چنان دستم تهی گردیده از گرمای دست تو
که این یخ کرده را از بیکسی " ها " می کنم هرشب
تمام سایه ها را می کشم بر روزن مهتاب
حضورم را ز چشم شهر حاشا می کنم هر شب
دلم فریاد می خواهد ولی در انزوای خویش
چه بی آزار با دیوار نجوا می کنم هر شب
کجا دنبال مفهومی برای عشق می گردی ؟
که من این واژه را تا صبح معنا می کنم هر شب

نیلوفر چهارشنبه 18 آذر 1394 ساعت 11:48 http://nafasi76.blogfa.com

تنهایی ام را با تو قسمت می کنم سهم کمی نیست
گسترده تر از عالم تنهایی من، عالمی نیست
غم آنقدر دارم که می خواهم تمام فصلها را
بر سفره ی رنگین خود بنشانمت، بنشین غمی نیست
حوّای من بر من مگیر این خودستانی را که بی شک
تنهاتر از من در زمین و آسمانت آدمی نیست
آیینه ام را بر دهان تک تک یاران گرفتم
تا روشنم شد : در میان مردگانم همدمی نیست
همواره چون من، نه، فقط یک لحظه خوب من بیندیش
لبریزی از گفتن ولی در هیچ سویت محرمی نیست
شاید به زخم من که می پوشم ز چشم شهر آن را
دردستهای بی نهایت مهربانش مرهمی نیست
شاید و یا شاید هزاران شاید دیگر اگرچه
اینک به گوش انتظارم جز صدای مبهمی نیست

نیلوفر چهارشنبه 18 آذر 1394 ساعت 11:46 http://nafasi76.blogfa.com

عشق جذب می کند همهء چیزهایی راکه از جنس وحس خودش باشد!!
هرچقدر زیباتر شوی کسی زیباتر را پیدا می کنی ...
وهرچقدر مهربانتر شوی وعاشق تر مهربانترین وعاشق ترین را جذب خواهی کرد !!!
وهرچقدر آرامتر باشی این آرامشت را به عشقت نیز منتقل خواهی کرد ...
آن چه از جنس افکارتوست به سمت تو درحال حرکت است .
همانطور که تو به سمت آن درحرکتی
پس آرام وآسوده باش وبگذار هستی کار خودش را درزمان خودش بکند ...
کافیست انسان باشیم و عاشق...
مهرورزیم و دستی بگیریم.
آنگاه میبینی که دنیا برایت میشود بهشت
زندگى را زندگى کن

نیلوفر چهارشنبه 18 آذر 1394 ساعت 11:46 http://nafasi76.blogfa.com

گـــرانبار شـــد ، گـــوشــم از پـندهــــــا
بــــرآنم ، کــــــه تا بُگــــسلم بَنــدهـــــا
هر آن دل،که شد بسته ی دام ِ عشق
رهـــــایـــی نـیـــابــد بـــه تـــرفنــدهـــــا
پـرســــتنده ام بـر تـو ، ای خـانــه سوز
کــــجا تـرســـم ، از شـــرم ِ پیـوند هــا
ز تنهـــــایـیـــم ، بــاغ ِ دل تیــــره بــــود
تـو جــــانش دمـــیده بـــه لبخند ها ...
مــــرا بنـدگــــی بیــن و در ســـایه گـیر
کـــه شرط است ، لطف از خداوندهــــا
تـــو نور ِ دلــــی ، ای فــــروزنده بخـــت
کـــه بـــازت نجــــویــــم هــمانــندهــــا
خوش آندم ،که افشانمت جان به پای
چـــو بر گـــــونــه ی آذر ، اســـپند هــا

[ بدون نام ] چهارشنبه 18 آذر 1394 ساعت 11:45

تنها نشسته ای

چای مینوشی

و سیگار می کشی.

هیچکس تو را به یاد نمی آورد.



اینهمه آدم

روی کهکشان به این بزرگی

و تو

حتی

آرزوی یکی نبودی!



"فخری برزنده"

نیلوفر چهارشنبه 18 آذر 1394 ساعت 11:37 http://nafasi76.blogfa.com

باغ را خوب گشته ام

اما باز فکر می کنم

کسی لابه لای درختان پنهان است

این خیال

دل انگیز است و زیبا

حتی اگر

کسی لا به لای درختان پنهان نباشد.

نیلوفر چهارشنبه 18 آذر 1394 ساعت 11:36 http://nafasi76.blogfa.com

وااااااای ابجی مهتاب منم دوست دارم قربونت برم

عزیزمی نیلوفر جون:

نیلوفر چهارشنبه 18 آذر 1394 ساعت 11:30 http://nafasi76.blogfa.com

قول دادی بیایی
اما نیامدی،
و من عادتم شد کنار ساحل قدم بزنم
سنگ جمع کنم
برای پرنده‌ها دانه بریزم
و خیال ببافم!

حالا
اندازه‌ی خانه‌ای که نداریم
سنگ جمع کرده‌اَم،
نمی‌آیی؟

نیلوفر چهارشنبه 18 آذر 1394 ساعت 11:30

تنها نشسته ای

چای مینوشی

و سیگار می کشی.

هیچکس تو را به یاد نمی آورد.



اینهمه آدم

روی کهکشان به این بزرگی

و تو

حتی

آرزوی یکی نبودی!



"فخری برزنده"

[ بدون نام ] چهارشنبه 18 آذر 1394 ساعت 11:29

میخوام یه قصری بسازم پنجره هاش آبی باشه
من باشم و تو باشی و یک شب مهتابی باشه
امشب می خوام از آسمون یاسای خوشبو بچینم
امشب می خوام عکس تو رو تو خواب گل ها ببینم
کاشکی بدونی چشماتو به صد تا دنیا نمی دم
یه موج گیسوی تو رو به صد تا دریا نمی دم
کاش تو هوای عاشقی همیشه پیشم بمونی
از تو کتاب زندگی حرفای رنگی بخونی
حتی اگه دلت نخواد، اسم تو تو قلب منه
چهره تو یادم میاد وقتی که بارون می زنه
امشب می خوام برای تو یه فال حافظ بگیرم
اگر که خوب در نیومد به احترامت بمیرم
امشب می خوام رو آسمون عکس چشاتو بکشم
اگر نگاهم نکنی ناز نگاتو بکشم
می خوام تو رو قسم بدم به جون هر چی عاشقه
به جون هر چی قلب صاف رنگ گل شقایقه
یه وقتی که من نبودم بی خبر از اینجا نری
بدون یه خداحافظی پر نزنی تنها نری
وقتی که اینجا بمونی بارون قشنگ و نم نمه
هوای رفتن که کنی مرگ گلهای مریمه

Ali سه‌شنبه 17 آذر 1394 ساعت 15:34 http://ashar.blog.ir

لایک

نیلوفر سه‌شنبه 17 آذر 1394 ساعت 10:25 http://nafasi76.blogfa.com

ﻣﻬﺮﺑﺎﻥ ﺑﻮﺩﻥ ﺷﺎﯾﺪ ﻣﻬﻤﺘﺮﯾﻦ ﻗﺴﻤﺖ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺑﻮﺩﻥ ﺍﺳﺖ.
ﺍﯾﻦ ﺩﻝ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺳﻌﺎﺩﺗﻤﻨﺪ ﻭ ﺛﺮﻭﺗﻤﻨﺪ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ.
ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺑﺎ ﺁﻧﭽﻪ ﮐﻪ ﻫﺴﺖ ﺛﺮﻭﺗﻤﻨﺪ ﺍﺳﺖ٬
ﻧﻪ ﺑﺎ ﺁﻧﭽﻪ ﮐﻪ ﺩﺍﺭﺩ .
ﺁﺭﺍﻣﺶ
ﺳﻬﻢ ﮐﺴﺎﻧﯽ ﺍﺳﺖ
ﮐﻪ ﺑﯽ ﻣﻨﺖ ﻣﯽ ﺑﺨﺸﻨﺪ
ﺑﯽ ﮐﯿﻨﻪ ﻣﯽ ﺧﻨﺪﻧﺪ
ﻭ ﺩﺭ ﻧﻬﺎﯾﺖ
ﺑﺎ ﺳﺨﺎﻭﺕ ﻣﺤﺒﺘﺸﺎﻥ ﺭﺍ ﺍﮐﺮﺍﻡ ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ..

نیلوفر سه‌شنبه 17 آذر 1394 ساعت 10:25 http://nafasi76.blogfa.com

بسیار زیبا از نیما یوشیج

ﮐﺎﺵ ﺗﺎ ﺩﻝ ﻣﯿﮕﺮﻓﺖ ﻭ ﻣﯿﺸﮑﺴﺖ
ﺩﻭﺳﺖ ﻣﯽ ﺁﻣﺪ ﮐﻨﺎﺭﺵ ﻣﯽ ﻧﺸﺴﺖ !
ﮐﺎﺵ ﻣﯿﺸﺪ ﺭﻭﯼ ﻫﺮ ﺭﻧﮕﯿﻦ ﮐﻤﺎﻥ
ﻣﯽ ﻧﻮﺷﺘﻢ "ﻣﻬﺮﺑﺎﻥ " ﺑﺎ ﻣﻦ ﺑﻤﺎﻥ !!!
ﮐﺎﺵ ﻣﯽ ﺷﺪ ﻗﻠﺐ ﻫﺎ ﺁﺑﺎﺩ ﺑﻮﺩ
ﮐﯿﻨﻪ ﻭ ﻏﻢ ﻫﺎ ﺑﻪ ﺩﺳﺖ ﺑﺎﺩ ﺑﻮﺩ
ﮐﺎﺵ ﻣﯽ ﺷﺪ ﺩﻝ ﻓﺮﺍﻣﻮﺷﯽ ﻧﺪﺍﺷﺖ
ﻧﻢ ﻧﻢ ﺑﺎﺭﺍﻥ ﻫﻢ ﺁﻏﻮﺷﯽ ﻧﺪﺍﺷﺖ
ﮐﺎﺵ ﻣﯽ ﺷﺪ ﮐﺎﺵ ﻫﺎﯼ ﺯﻧﺪﮔﯽ
ﺗﺎ ﺷﻮﺩ ﺩﺭ ﭘﺸﺖ ﻗﺎﺏ ﺑﻨﺪﮔﯽ
ﮐﺎﺵ ﻣﯿﺸﺪ ﮐﺎﺵ ﻫﺎ ﻣﻬﻤﺎﻥ ﺷﻮﻧﺪ
ﺩﺭﻣﯿﺎﻥ ﻏﺼﻪ ﻫﺎ ﭘﻨﻬﺎﻥ ﺷﻮﻧﺪ
ﮐﺎﺵ ﻣﯽ ﺷﺪ ﺁﺳﻤﺎﻥ ﻏﻤﮕﯿﻦ ﻧﺒﻮﺩ
ﺭﺩ ﭘﺎﯼ ﮐﯿﻨﻪ ﻫﺎ ﺭﻧﮕﯿﻦ ﻧﺒﻮﺩ

نیلوفر سه‌شنبه 17 آذر 1394 ساعت 10:24 http://nafasi76.blogfa.com

امروز :

امروز هرچقد بخندی و عاشق باشی از محبت عالم کم نمیشود،پس بخند و عاشق باش........کسی به تو خرده نمیگیرد، پس شادی بخش باش .......
امروز هرچقدر که نفس بکشی جهان با مشکل کمبود اکسیژن مواجه نمیشود، پس از اعماق وجودت نفس بکش....
امروز هرچقدر خدا رو صدا کنی خدا خسته نمیشود، پس صدایش کن ،او منتظر توست، منتظر ارزوهایت، خنده هایت و عاشق بودن هایت،
امروز......
امروز است ، امروز جاودانه است و امروز ..... زیباترین روز دنیاست هر روز که از خواب بیدار میشوم... میبینم هنوز امروز است و فردا نیامده است فردا واژه ای بیش نیست هر چه که هست امروز است
امروزتان قشنگ ....
امروزتان عاشقانه ......
امروزتان شاد ......
امروزتان پر از برکت, پر از نگاه رحیمانه خداوند! ...

نیلوفر دوشنبه 16 آذر 1394 ساعت 13:37 http://nafasi76.blogfa.com

آهای همسایه ها ... همسایه هامون...
براتون این روزها تنگه دلهامون...


همه تنهای تنهاییم تو این گرداب غربت
همه زندانی هایی دنیا و دردیم


چه شبها را سحر کردم
به امیدی که برگردیم


به شهری که چراغانیش می کردیم
تو غربت آسمان سنگ زمین سرد


غریبیم ما در این دنیای نیرنگ
میرم آنجا که مردم مهربانند


همه همسایه ها همزبانن
آهای همسایه هامون دیگه تنگه دلهامون


تو ای غربت دلها خونه دلی عاشق نمیمانه
دیگه تو قصه ها حر ف از وفا نیست


بلا از آسمان آمد بلای ناگهان آمد
توی حرفها مان دیگه حرفی از خدا نیست!


رو قلبم عشق برگشتن به خانه است
آخه اونجا سلام ها عاشقانه است


به عشق اون بهاران که دیدیم
هنوزم عاشق یاس سپیدم

•●✘ مریم جوون✘●• دوشنبه 16 آذر 1394 ساعت 10:00 http://rkhmm.blogfa.com

•●✘ مریم جوون✘●•
シツ تفلده تفلد ،، دست دست اومدم دعوتت کنم دوست عزیزم シ ツ
دوست عزیزم سلام
مطالبتون ووبتون عالی لایــــــــــــــــــــــــــــــــــــــک
تنهاخواهشی که ازتون دارم اینه که میخام تا روز تولد عشقم که نزدیکه ٬ به اندازه سال تولدش نظرجمع کنم ممنون میشم شماهم به وبم سربزنید وبهش تبریک بگید
(( میدونم معرفتت زیاده و سرت شلوغه اما اگر یه کوچولو واسه منم وقت بذاری ممنونت میشم ))
در ضمن خوشحال میشم اگر تمایل به لینک شدن داری بوگوی که بلینکمت.
"" دوست گلم لطفـــــــــــــــــــــــــــــــــا بیــــــــــــــــــــــــــــــــــــــا ""

نارنجی یکشنبه 15 آذر 1394 ساعت 21:26 http://mahvasetarehman.blogfa.com/

دوست داشتن
درد است
نه دردی که از پای بیفکند
دوست داشتن
زخم است
زخمی که انسان
با دست خویش بر قلب میزند
جریانی تند و دائم
از مبداء تا مقصد
دوست داشتن
فریاد همیشگی قلبها است
و دردی است
که مرحمش
درد است

سلام دوست عزیز
روزگارتان خوش

سلام و تشکر

✘maziyar✘ یکشنبه 15 آذر 1394 ساعت 18:01 http://maziyar151.blogfa.com

من به هیچ سیگاری

نه نگفته ام

بعد از تو ؛

آتش می زنم

دودمان تنهایی را

و آه می کشم !

نیلوفر یکشنبه 15 آذر 1394 ساعت 14:21 http://nafasi76.blogfa.com

تو ای کدامین
بهار!
با کدام قافله آمدی
که عطر تنت را
کویر بی باران
سینه گشوده است
***
بانوی ایل آفتاب...
آه !
ای لبخند مذاب...!
نامت را سواران دشت بی آواز
به یغما می برند
با طعم تنت که « سپید »
با شعر چشمت که
« سیاه »
هنوز ،
تا صبح...تا تو...
هزار قبیله ی بی لیلی
فاصله است
***
هنوز خٌنکای سٌکر آور تنت
دیوانه ام می کند
در گرمگاه
این
اندوه بی پایان...

نیلوفر یکشنبه 15 آذر 1394 ساعت 14:19 http://nafasi76.blogfa.com

تا بهار دلنشین آمده سوی چمن
ای بهار آرزو بر سرم سایه فکن
چون نسیم نو بهار بر آشیانم کن گذر
تا که گلباران شود کلبه ویران من

تا بهار زندگی آمد بیا آرام جان
تا نسیم از سوی گل آمد بیا دامن کشان
چون سپندم بر سر آتش نشان بنشین دمی
چون سرشکم در کنار بنشین نشان سوز نهان

تا بهار دلنشین آمده سوی چمن
ای بهار آرزو بر سرم سایه فکن
چون نسیم نو بهار بر آشیانم کن گذر
تا که گلباران شود کلبه ویران من

باز آ ببین در حیرتم بشکن سکوت خلوتم
چون لاله تنها ببین بر چهره داغ حسرتم
ای روی تو آیینه ام عشقت غم دیرینه ام
باز آ چو گل در این بهار سر را بنه بر سینه ام

از بیژن ترقی

نیلوفر یکشنبه 15 آذر 1394 ساعت 14:19 http://nafasi76.blogfa.com

مثل هر شب هوس عشق خودت زد به سرم

چنــد ساعت شده از زندگیــــم بی خبرم

این همه فاصله ، ده جاده و صد ریل قطار

بال پــرواز دلـــم کــــو که به سویت بپرم؟

از همان لحظه که تو رفتی و من ماندم و من

بین این قافیــه ها گــم شده و در به درم

تا نشستم غزلی تازه سرودم که مگر

این همه فاصله کوتـــاه شود در نظرم

بسته بسته کدئین خوردم و عاقل نشدم

پدر عشـــق بسوزد کـــه درآمد پدرم

بی تو دنیا به درک، بی تو جهنم به درک

کفــر مطلق شده ام دایره ای بی وَتَرم

من خدای غزل ناب نگاهت شده ام

از رگ گردن تــو من به تو نزدیک ترم

امید صباغ نو

نیلوفر یکشنبه 15 آذر 1394 ساعت 14:18 http://nafasi1376.mihanblog.com

نالــــه به دل شــــد گره، راه نیستان کجاست؟
سینه به‌ من شد قفس،طرف بیابان کجاست؟
در تــف ایــن بـادیــه، ســــوخـت ســـراپـا تـنـم
مــزرعم آتـش گرفت، نـم‌نـم باران کـــجاســت؟
خــــوب و بـــد زندگــــی، بر ســـر هــم ریخـتند
تا کنـــد از هـــم جدا، بازوی دهقان کجاسـت؟
در تـَف ایــــن بادیــه، ســـــوخت ســـراپا تنــم
مزرعــــم آتـــش گرفت، نم‌نم باران کـجاسـت؟
اشــــک در آبم نشــــانــد، آه به بـادم ســــپرد
عقل به بندم فکند، رخنه‌ی زندان کجاست؟...


خلیل الله خلیلی

سوشیانس شنبه 14 آذر 1394 ساعت 15:30 http://www.shokohehsaas.blogfa.com

قلب تو دیگر ترانۀ قلب مرا
در شادی و اندوه نخواهد شنید
آن گونه که می شنید

دیگر پایان راه است
ترانۀ من در دوردست ها
در دل شب سفر می کند
جائی که دیگر تو در آن نیستی

آنا آخماتوآ

سلام و تشکر از حضورتون

نیلوفر شنبه 14 آذر 1394 ساعت 14:33 http://nafasi76.blogfa.com

هی گنه کردیم و گفتیم خدا
می بخشد...
عذر آوردیم و گفتیم خدا
می بخشد...
آخر این بخشش و این عفو و کرامت تا کی...!!!
او رحیم است ولی ننگ و خیانت تا کی...!!!
بخششی هست ولی قهر و عذابی هم هست...
آی مردم به خدا روز حسابی هم هست...
زندگی در گذر است...
آدمی رهگذر است....
زندگی یک سفر است....
آدمی همسفر است...
آنچه می ماند از او راه و رسم سفر است...

"رهگذر میگذرد"

نیلوفر شنبه 14 آذر 1394 ساعت 14:32 http://nafasi76.blogfa.com

شده عشقت به کسی بیشتر از حد باشد؟
هرچه خوبی بکنی با دل تو بد باشد؟

تو به ایمان برسی اینکه کسی جز او نیست
او بعکس تو به هرچیز مردد باشد؟

تو به هر در بزنی تا که به دست آوریش
و جوابش به تو یک عمر فقط رد باشد؟

بنشینی دو سه تا شعر بگویی که مگر
یکی از این همه شعری ،که بخواهد باشد,

همه دلداده ترین فرد تو را بشناسند
او به دلسنگ ترین فرد زبانزد باشد؟

شده از نم نم باران دلت خیس شوی؟
دایما مشق تو آن مرد نیامد باشد؟

تو ندیدی که چه شده عشقت به کسی بیشتر از حد باشد؟
هرچه خوبی بکنی با دل تو بد باشد؟

تو به ایمان برسی اینکه ک است ببینی عشقت
پیش چشمان تو با او که نباید؛باشد

حمید عسکری شنبه 14 آذر 1394 ساعت 10:44 http://sobhbabaran.blogfa.com

تو که می‌دانی، همه ندانند، لااقل تو که می‌دانی!
من می‌توانم از آوایِ مبهم واژه
سطوری از دفاتر دریا بیاورم.

سلام وعرض ارادت دوست گرانقدر .
چه شعر زیبایی بود

سلام و سپاس از لطفتون

Reza شنبه 14 آذر 1394 ساعت 03:33 http://janatmakan2014.blogfa.com

دیگر ای دنیا به نامم قرعه ای را وا نکن
امتحان پس داده ای را دلخوش فردا نکن

اسمان وقتی نمیبارد به بخت شور من
بی نصیبی را برایم مصلحت معنا نکن

برسر اینکه غرورم را چگونه بشکنی
این همه با خستگی های تبر دعوا نکن

بعدازاینکه می تکانی شاخ و برگ باورم
ریشه هایم را اسیر شعله ی سرما نکن

دل بریدیم ما اگر از هر امید و بایدی
ذهنمان را این همه بازیچه ی اما نکن

نسل ما می سوزد اما نسل بعدی را فقط
با اذان در گوششان اواره ی دنیا نکن

گرچه گور ارزوهایم بدستت کنده شد
روزگارم را شبیه روز عاشورا نکن ...


سلام و تشکر از حضورتون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد